fredag den 25. juni 2010

Kan man tillade sig det...

Synes det har været en lang uge, men studenterfester, masser af arbejde og alt for lidt tid i sengen. Så derfor stod den i går på tidligt til køjs. Da jeg havde smurt mig med diverse cremer, både på læber, neglebånd og hænderne (fast rutine hver aften, man skal jo gøre sit for, at det hele holder sig smidig), var jeg helt afslappet og klar på at gå Ole lukkeøje i møde. Eneste summen i baggrunden var fodboldkampen i stuen, som min kæreste var i gang med at se. Alt var klar og kl. var også 21.30 så jeg kunne lige nå lidt mere søvn end normalt. Men pludselig var der en støjende lyd der skar igennem alt, nemlig naboens plæneklipper. Min første tanke var, at der måtte være sket en fejl, han måtte være kommet til, at starte svinet ved et uheldig. Men da larmen stadigt var der efter 5 min begyndte min tvivl, at melde sig. Nå men så stoppede den heldigvis, og jeg kunne igen slappe af, og slippe de negative tanker, for hvem kunne finde på at slå græs kl. 21.30???? Ja jeg spørger bare, det kan man da ikke tillade sig når man bor midt i byen... Desværre fandt jeg selv svaret efter få min., for det havde min nabo altså ingen problemer ved at gøre. Heldigvis virkede min mindfullness meditation særdeles godt, og jeg kunne koncentrere mig om, at tænke positive tanker og lukke hans larm ude. Huske ikke hvornår han stoppede, men det næste jeg registrede var uret der ringede kl. 6.00 og en ny dag meldte sig med godt vejr, lige klar til en løbetur...
Men jeg kan stadigt ikke lade være med, at tænke på om man virkelig kan tillade sig, at slå græs kl. 21.30, og slet ikke tænke på dem som bor rundt omkring...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar